Trabzon’un Çaykara ilçesine bağlı Sultan Murat Yaylası’nda, 1916 yılında Rus işgaline karşı verilen mücadelede şehit düşen 71 Mehmetçik, şehadetlerinin 110. yılında düzenlenen programla dualar ve minnetle anıldı.

Her yıl 23 Haziran tarihinde gerçekleştirilen geleneksel anma programı, bu yıl da yoğun katılım ve duygu dolu anlara sahne oldu. Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başlayan programda, bir subay ve 70 erden oluşan 71 kahraman şehit için dualar edildi.
Sultan Murat Yaylası’nda bulunan ve halk arasında “Şehitler Tepesi” olarak bilinen alanda düzenlenen anma etkinliğine Çaykara Belediye Başkan Vekili Seyfullah Kaya, Dernekpazarı Belediye Başkanı Dr. Mehmet Aşık, Çaykara İlçe Müftüsü Fatih Karakışla ile çok sayıda vatandaş katıldı.
Dernekpazarı Belediye Başkanı Dr. Mehmet Aşık, Programda yaptığı konuşmalarda, babasından duyduğu tarihi konuşmaları anlattı. vatan uğruna canlarını feda eden kahramanların hatıralarının yaşatılmasının önemine vurgu yapıldı. Katılımcılar, 110 yıl önce aynı topraklarda şehit olan Mehmetçiklerin aziz hatırasını yaşatmak için bir araya geldiklerini ifade etti.
Bölge halkı tarafından büyük önem verilen anma programı, sadece bir gelenek değil, aynı zamanda ecdada duyulan vefa ve minnetin bir göstergesi olarak görülüyor. Her yıl aynı tarihte düzenlenen etkinlik, hem tarihi hafızanın canlı tutulmasına hem de birlik ve beraberlik duygularının güçlenmesine katkı sağlıyor.
Çaykara İlçe Müftüsü Fatih Karakışla Anma programı, şehitler için yapılan duaların ardından, ebediyete irtihal eden tüm şehitlerimizi minnet,rahmetle yad ediyoruz.dedi
Haber Foto Ali Rıza Altınsoy

